Cíle a zásady služby

Cílem služby je klient,  

  • který se zorientoval ve své nepříznivé životní situaci a ví, jaké kroky musí učinit, aby se jeho situace mohla zlepšit, neprohloubila se a v ideálním případě, aby došlo k jejímu vyřešení,
  • který zná svá práva a povinnosti,
  • který získal nové informace nebo dovednosti, které povedou ke zvýšení jeho samostatnosti a zvládnutí náročných situací a předcházení vzniku dalších nepříznivých situací,
  • který umí v rámci řešení svého problému samostatně a aktivně jednat.

Cílem je poskytnout takovou míru pomoci a podpory, která je nezbytně nutná a nezbavovat klienta jeho kompetencí.

Zásady služby

  • transparentnost
  • odbornost
  • dostupnost
  • mlčenlivost (diskrétnost)
  • nestrannost
  • důstojnost
  • individuální přístup
  • uplatňování vlastní vůle
  • spolehlivost
  • respektování základních etických a křesťanských hodnot
  • bezplatnost
  • nezávislost