Jak se stát uživatelem služby
Vstup uživatele do služby
- Snahou Klubu Čas je maximálně zpřístupnit službu cílové skupině. Snažíme se
odstranit všechny prostorové, časové, psychologické i finanční bariéry, které by bránily cílové
skupině vstupu do zařízení. Služba je provozována v zařízení, které je svým umístěním i
vybavením blízké cílové skupině. - Při příchodu do zařízení dochází k vzájemnému seznámení uživatele a pracovníka a předání
nezbytných informací o zařízení a poskytovaných službách – tzv. prvokontakt. - Po několika návštěvách uživatele v zařízení (zpravidla 5) a předání informací je uzavřena
smlouva o užívání sociální služby, ze které vyplývá, že uživatel má zájem o pobyt v zařízení a
respektuje podmínky dodržování pravidel. Uživatel služby si zvolí svého klíčového pracovníka.
Zároveň je zjištěn důvod vyhledání služby a v souvislosti s tím je nabídnuto individuální
plánování. - Klient má možnost zůstat v anonymitě. Jakákoliv dokumentace obsahující osobní údaje
uživatele musí být vedena s jeho souhlasem a s právem do ní nahlížet. Zařízení získává jen ty
údaje, které jsou nezbytné pro poskytování odborných a kvalitních služeb. K vedení evidence
o uživatelích slouží přezdívky. Pro užívání služby není podmínkou členství ani jiná forma
registrace. Pravidelná docházka do zařízení není podmínkou užívání služby.
Způsob, jakým jsou uživatelé zapojeni do rozhodování o využití služeb
Již při prvním kontaktu je uživatel seznámen s možností aktivně se podílet na činnostech zařízení. Další prostor pro prezentaci vlastních nápadů a přání má uživatel při kontaktní práci. Vhodné jsou dotazníky, písemné vzkazy. Pracovník se snaží klienty k této aktivní participaci motivovat. Uživatelé mají právo se rozhodnout, jakých služeb a v jakém rozsahu využijí. Služba je založena na dobrovolnosti a vlastním rozhodnutí uživatelů.