Hlavní principy služby

Hlavní principy služby

Při poskytování služby dbáme zejména na dodržování těchto zásad

  1. Důstojnost a respekt

Zachováváme lidskou důstojnost klienta, dbáme na dodržování lidských práv a základních svobod. Pracovníci služby respektují jedinečnost každého člověka bez ohledu na jeho původ, etnickou příslušnost, rasu, barvu pleti, mateřský jazyk, věk, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské a politické přesvědčení.

  1. Individuální přístup

Každý člověk je pro nás jedinečný. Vycházíme z individuálních potřeb a přání každého klienta, podporujeme uplatňování jeho vlastní vůle, respektujeme jeho osobní integritu (fyzickou, psychickou, sociální i spirituální). Snažíme se přizpůsobit poskytování služby na míru jeho potřebám.

 

  1. Aktivita a samostatnost klienta

Podporujeme samostatnost klienta, jeho soběstačnost a autonomii v rozhodování. Asistujeme při sebeobsluze, ale neděláme místo klienta úkony, které zvládá sám nebo s dopomocí. Nerozhodujeme za klienta, můžeme nabízet varianty řešení vzniklé situace, ale samotná rozhodnutí jsou již pouze jeho rozhodnutím, které respektujeme.

  1. Posilování sociálního začleňování

Podporujeme aktivní způsob života klienta; individuálně se snažíme motivovat ho k činnostem, které ho baví nebo naplňují; přispíváme k udržení kontaktu s okolím, k zajištění dohledu nad bezpečím klienta i v době nepřítomnosti pečující osoby.

  1. Profesionalita a odbornost

Úkony a činnosti poskytujeme s požadovaným vzděláním, dbáme na zvyšování další kvalifikace všech pracovníků služby, na získávání nových vědomostí a poznatků. Při práci používáme osvědčené přístupy, dokážeme nabídnout vhodné pomůcky pro aktivizaci i pro péči.