Klub Čas Tišnov - nízkoprahové zařízení pro děti a mládež

 

Posláním Klubu Čas Tišnov je poskytnout v Tišnově a Lomnici mladým ve věku od 9 do 26 et, kteří se ocitli v konfliktní společenské situaci, zažívají obtížnou životní událost nebo omezující životní podmínky, odbornou pomoc, podporu a zázemí, přispět k jejich osobnímu rozvoji a pomáhat jim při hledání místa ve společnosti.

 

Okruh oprávněných osob (cílová skupina)

  • Děti a mladí ve věku od 9 do 26 let pohybující se v Tišnově a Lomnici, kteří se ocitli v konfliktní společenské situaci (např. zneužívání návykových látek, projevy šikany,
    rasismus)
  • zažívají obtížnou životní událost (např. rozpad rodiny, partnerské problémy, problémy s volbou školy a povolání, úmrtí v rodině)
  • zažívají omezující životní podmínky (např. izolovanost jedince, absence zájmů, neschopnost přizpůsobit se, pobyt v ústavních zařízeních)

Cíle

Obecným cílem Klubu Čas Tišnov je prostřednictvím poskytování bezpečného prostoru, poradenství, volnočasových a preventivních aktivit zlepšit kvalitu života cílové skupiny, přispět k jejich osobnímu rozvoji a pomáhat při hledání místa ve společnosti.

 

Specifické cíle:

  • zprostředkovat sociální poradenství či kontakt na další odborníky

  • vést uživatele k orientaci ve společnosti

  • podporovat uživatele při zvládání obtížných životních situací a zároveň je učit jak je zvládnout
    samostatně

  • aktivizovat uživatele

  • nabídnout možnosti jak smysluplně trávit volný čas

  • podporovat klienty v plánování trávení vlastního volného času

  • podporovat ve zdravém životním stylu

  • pomoc při vzdělávání

  • zvýšit sociální schopnosti a dovednosti cílové skupiny

Forma poskytované služby

Služba je poskytována ve dvou formách. Ambulantní forma probíhá v prostorách zařízení (nízkoprahový klub). Terénní forma probíhá na ulici a v přirozeném prostředí cílové skupiny (streetwork).

Doba poskytování

TIŠNOV- AMBULANTNÍ FORMA, Ráboňova 116, 666 01

  • úterý: 12:30 – 19:00 hodin
  • středa: 12:30 – 18:00 hodin
  • čtvrtek: 12:30 – 19:00 hodin
  • pátek: 14:00 – 19:00 hodin

LOMNICE - nám. Palackého 16, 679 23

  • pondělí: 12:30 – 17:30 hodin
  • úterý: 12:30 – 17:30 hodin
  • čtvrtek: 12:30 – 17:30 hodin

Terénní forma (streetwork) je poskytována v Tišnově pravidelně vždy ve středu od 18:00 do 20:00
hodin. Mimo to je poskytována i nepravidelně v ostatní dny (např. akce s klienty mimo klub, výjezdní
akce s klienty, atd.) Některé aktivity probíhají také o víkendu (např. pobytové akce). Služba je poskytována celoročně.

 

Zásady poskytování služeb

  • nízkoprahovost
  • svoboda (dobrovolnost)
  • individuální přístup k uživatelům
  • respekt
  • anonymita
  • důvěrnost sdělení
  • etický přístup
  • bezplatnost služeb
  • odbornost
  • důraz na vztah pracovník – uživatel

Druhy poskytovaných sociálních služeb

  • výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti
  • zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
  • sociálně terapeutické činnosti
  • pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:

 

Vstup uživatele do služby

  • Snahou Klubu Čas Tišnov je maximálně zpřístupnit službu cílové skupině. Snažíme se
    odstranit všechny prostorové, časové, psychologické i finanční bariéry, které by bránily cílové
    skupině vstupu do zařízení. Služba je provozována v zařízení, které je svým umístěním i
    vybavením blízké cílové skupině.
  • Při příchodu do zařízení dochází k vzájemnému seznámení uživatele a pracovníka a předání
    nezbytných informací o zařízení a poskytovaných službách – tzv. prvokontakt.
  • Po několika návštěvách uživatele v zařízení (zpravidla 5) a předání informací je uzavřena
    smlouva o užívání sociální služby, ze které vyplývá, že uživatel má zájem o pobyt v zařízení a
    respektuje podmínky dodržování pravidel. Uživatel služby si zvolí svého klíčového pracovníka.
    Zároveň je zjištěn důvod vyhledání služby a v souvislosti s tím je nabídnuto individuální
    plánování.
  • Klient má možnost zůstat v anonymitě. Jakákoliv dokumentace obsahující osobní údaje
    uživatele musí být vedena s jeho souhlasem a s právem do ní nahlížet. Zařízení získává jen ty
    údaje, které jsou nezbytné pro poskytování odborných a kvalitních služeb. K vedení evidence
    o uživatelích slouží přezdívky. Pro užívání služby není podmínkou členství ani jiná forma
    registrace. Pravidelná docházka do zařízení není podmínkou užívání služby.

Způsob, jakým jsou uživatelé zapojeni do rozhodování o využití služeb

Již při prvním kontaktu je uživatel seznámen s možností aktivně se podílet na činnostech zařízení.
Každý uživatel může Další prostor pro prezentaci vlastních nápadů a přání má uživatel při kontaktní
práci. Vhodné jsou dotazníky, písemné vzkazy. Pracovník se snaží klienty k této aktivní participaci
motivovat. Uživatelé mají právo se rozhodnout, jakých služeb a v jakém rozsahu využijí. Služba je
založena na dobrovolnosti a vlastním rozhodnutí uživatelů.

 

Způsob vyřizování stížnosti uživatelů

  • Náplň služby a podmínky jejich poskytování mohou uživatelé ovlivnit připomínkami, jež sdělí
    pracovníkům osobně, písemně, či anonymně (schránka přání a připomínek). Pro získávání zpětné
    vazby slouží pracovníkům dotazníky. V případě nespokojenosti, může klient podat stížnost dle
    schváleného vnitřního předpisu.
  • Klient je oprávněn kdykoliv vyjádřit svou stížnost na poskytovanou službu či personál. Uplatnění
    stížností je řešeno ve vnitřní organizační směrnici, která informuje uživatele služeb, zaměstnance
    OCH Tišnov i veřejnost o možnosti jakou formou stížnost uplatnit, kde ji podat a jakým způsobem
    probíhá vyřizování stížností.

KONTAKT:

Mgr. Richard Mašek, DiS.
adresa: Ráboňova 116, 666 01 Tišnov
mobil: 739 247 942

email: richard.masek@tisnov.charita.cz